Magnus Betnér 7/2 2010

På vägen från bilen in i röda salongen är jag väldigt spänd och exalterad. Jag ska äntligen få se mannen som jag ännu bara sett på tv, han ska stå framför mig och på något vis känns det väldigt overkligt.  Min pojkvän och jag går in och sätter oss på våra platser på tredje raden. På scenen står det ett bord med tre flaskor naturell loka och en pall. Hela tiden sitter jag och tittar runt omkring mig på allt folk som kommer in. Jag är nästan säker på att här kommer att vara utsålt ikväll. Mina ögon drar sig ofta till klockan och när klockan är sex och allting ska börja så är jag överlycklig.


Magnus går självsäkert in på scenen och man kan se att detta är något han har gjort många gånger. Det känns inte verkligt att se någon som man tidigare bara sett på tv stå framför en. Skämten rullar på och publiken verkar vara väldigt på g ikväll. Somliga utav skämten går bättre hem än andra och när han drar igång sina skämt om Zeitgeist och Usas presidenter så är där nästan ingen som verkar förstå någonting. När han istället byter bana och börjar med sexskämt eller skämt om den kristna tron så har publiken roligare än någonsin.



För mig flyger tiden bara förbi, Magnus är en utav mina favorit komiker och jag älskar att hans skämt är så råa och att han inte tvekar för att skämta om någonting. När han tar berättar om vissa grejer som han stått och pratat om i kanal 5 kan jag direkt känna igen exakt de ord han använder. Jag tycker att det är kul att han gestikulerar undertiden han drar sina sexskämt och jag verkar inte vara ensam om att tycka det.


Bästa skämtet under kvällen enligt mig var när han står och drar ett skämt om porrsurfandet, om vad man kan hitta och att vi kommer att kolla på det i sin om tid, somliga kommer att klara av att låta bli längre än andra men vi kommer alla att gå in och kolla på det.


Kvällen slutar även med att jag sitter och diskuterar med min pojkvän vilken typ utav deo som Betnér hade kört upp i rumpan och menar att om det är en Axe sprayburk så kan det inte ha varit så jävla mysigt medans det enligt mig verkar mer logiskt med en deostick. Anledningen att detta ens kom på tal var att han under sin akt avslöjar medvetet eller omedvetet att han kört upp en deo i rumpan för att haft för tråkigt på hotellrummet. Lite kul att man istället för att klättra på väggarna börjar kolla vad man kan stoppa upp i rumpan, men vår Betnér är speciell och det är därför vi gillar honom.


Ser framemot att se honom fler gånger, fast kanske på något större ställe än vår lilla skitstad.

Iom att jag vet att Betnér älskar pluppar och jag är en possitiv ungdom får han 5 av 5 M.


Bjuder även på ett klipp från " Tal till nationen"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0