Spontanitet.

Igår så hade jag och Marre en seriös diskussion om varför alla är så jävla pryda, när man bor i en liten skithåla som antingen Hässleholm eller Kristianstad. Man måste anpassa sig när man bor i en småstad, man kan inte agera efter spontanitet för det kan förstöra hela ditt sociala liv. Får du för dig att följa med en kille hem en kväll så kommer hela stan(läs världen) veta det nästa dag, även dem som aldrig hört talas om dig förut. Du får ryktet lättfotad och blir helt plötsligt en slampa, allt detta kan komma efter en kväll därför att i småstäder känner alla varandra på något sätt.

Varför ska man behöva bo i en storstad för att kunna släppa loss och bryta det tråkiga mönstret någon gång ibland? Varför måste man anpassa sig till vad alla andra tycker och tänker? Är det verkligen så viktigt att passa in egentligen?

Jag vet inte, jag vet bara att jag är trött på normen och trött på att behöva tänka mig för hela tiden. Kan folk inte bara släppa loss lite?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0